Priser og betingelser
Tilmeldingsfrist
Udfyld tilmeldingsblanketten her på hjemmesiden, og indsend det, sammen med en kopi af dine seneste karakterer. Ansøgningerne behandles i den rækkefølge, som vi modtager dem. Det vil sige at jo før du kontakter os, desto bedre. Så snart du har kontaktet os, vil vi så vidt muligt forsøge at få opsat en personlig samtale med dig og dine forældre. Efter denne personlige samtale skal du og dine forældre tage stilling til, om du udveksling med os. I samme periode, som I overvejer, vurderer vi, om du er egnet til at blive udvekslingsstudent.
Ideelt set tilmelder du dig et år før du skal afsted, dog er fristen den sidste dag i februar, det år du vil afsted.
Priser
Det er nødvendigt, at I har en økonomisk formåen til to år på high school i USA. Dette indebærer, at I økonomisk skal kunne betale op til kr. 250.000 pr. år. Prisen er ikke fastsat, da det afhænger af prisen på den skole, som du skal på, men også af din families indkomst. Derfor vil den rette pris først kunne vides efter tilmelding.
Inkluderet i prisen:
- Syge- og rejseforsikring.
- Personlig samtale for dig og din familie.
- Flybillet til og fra USA – inkl. Bagage, én kuffert og én håndbagage. Hvis behov for mere, kan dette tilkøbes.
- Skolegang på den tilknyttede skole.
- De fleste skolebøger og undervisningsmateriale. – dette kan svinge afhængigt af skolen
- Informationsmateriale i forbindelse med ansøgning om visum.
- Informationsmateriale før afrejsen.
- Kontakt og støtte fra områderepræsentant i USA.
- 24 timers hotline i USA.
- Kontakt til Thunder Exchange før, under og efter opholdet.
- ELTiS – Engelsk test til high school optagelsen.
IKKE inkluderet i prisen:
- Udgifter til visumansøgning, ca. 2.450 kr.
- Udgift til lægeerklæring, samt eventuelt nødvendige vaccinationer.
- Lommepenge, regn med kr. 2.500 – 3.000 pr. måned.
Forbehold for prisændringer
Thunder Exchange forbeholder sig retten til at ændre programprisen, f.eks. pga. øget transportomkostninger eller valutakursændringer.
Hvis prisforhøjelserne overstiger 8%, kan deltagerparten træde tilbage fra kontrakten uden tab af penge. Alle indbetalte rater bliver selvfølgelig tilbagebetalt.
Afbestilling
Før afrejse kan alle deltagere annullere kontrakten blot ved en skriftlig meddelelse. Betaling foregår i rater, og når raterne er betalt, er de ikke refunderbare. Thunder Exchange kan dog kigge på hvert tilfælde individuelt og refundere dele af beløbet, hvis de mener, det er berettiget. Når værtsfamilie og skole er fundet, er man bundet til at betale det fulde beløb.
Kontrakt
Kontrakten er bindende, når begge parter har underskrevet. Kontrakten bliver tilsendt sammen med første faktura, ved optagelse.
Opførsel i USA
Thunder Exchange forlanger, at du overholder USA’s lovgivning, samt vores forventninger. Som beskrevet i “Rules & Regulations”, som vil blive udleveret sammen med kontrakten, kan en overtrædelse af disse regler, i værste fald, medføre hjemsendelse. Derudover skal du tilpasse dig kulturen, skolens regler og værtsfamiliens husregler. Følger deltageren ikke reglerne, får du en skriftlig advarsel. Overtræder du reglerne endnu en gang, kan det ende med hjemsendelse.